The Heart of The Matter
I got the call today, I didn't wanna hear 
今天接到一通電話 我並不想回應

But I knew that it would come 
但我知道該來的總是會來

An old true friend of ours was talkin' on the phone
一個我們都熟識的好友打來

She said you found someone
她說你找到了屬於你的那位

And I thought of all the bad luck
我想起過去那些倒楣事
,
And all the struggles we went through
那些我們一同經歷過的掙扎

How I lost me and you lost you
那些我和你是如何的失去自我

What are these voices outside love's open door
在坦率的愛情之外 究竟是什麼聲音

Make us throw off our contentment
讓我們忘卻了知足

And beg for something more?
貪圖求取著更多


I've been learning to live without you now
我正在學習適應沒有你的生活
But I miss you sometimes
但 偶而想念你

The more I know, the less I understand
知道越多 理解得卻越少

All the things I thought I knew, I'm learning them again
從前以為自己明瞭的 又重新學習一遍

I've been tryin' to get down to the Heart of the Matter
試著面對這一切的真相

But my will gets weak
然而意志軟弱

And my thoughts seem to scatter
思維也是潰散著

But I think it's about forgiveness
但我想 這是寬恕

Forgiveness
寬恕

Even if, even if you don't love me anymore
儘管 儘管你不再愛我了


These times are so uncertain
有段時間矇昧不清
There's a yearning undefined
有份思念無法定義

And people filled with rage
而人們之間充斥著憤怒

We all need a little tenderness
我們都需要一點點柔和

How can love survive in such a graceless age
愛是如何在這醜陋的時代生存

And the trust and self-assurance that lead to happiness
信任和自信領著我們走向快樂

They're the very things we kill, I guess
我猜想 我們卻正在抹煞它們

Pride and competition cannot fill these empty arms
尊嚴和競爭無法填滿空虛的臂彎

And the work they put between us
那些存在你我之間的汲汲營營
,
You know it doesn't keep us warm
你知道 是無法溫暖人心的


All the people in your life who've come and gone
那些在你人生中來來去去的過客
They let you down, you know they hurt your pride
你知道他們傷害你的自尊 讓你沮喪

Better put it all behind you; cause life goes on
拋開這些吧 因為人生還繼續著呀

You keep carryin' that anger, it'll eat you up inside
裝載這些憤怒只會吞噬你的內心

I want a happily everafter
我想要一個幸福美滿的結局

And my heart is so shattered
內心是如此紛亂


I've been tryin' to get down to the Heart of the Matter
我試著面對這一切真相
Because the flesh gets weak
因為總會有一天力氣耗盡

And the ashes will scatter
總會有煙消雲散的那天

So I'm thinkin' about forgiveness
所以我想這是寬恕

Forgiveness
寬恕

Even if you don't love me anymore
儘管你不再愛我


arrow
arrow
    全站熱搜

    emily172172 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()